Trening i dieta redukcyjna. Jak ćwiczyć i co jeść by schudnąć?

przez | 3 stycznia, 2020

Odchudzanie to proces, którego celem jest redukcja tkanki tłuszczowej z organizmu. Składa się z trzech fundamentów – treningu, diety oraz suplementacji.

Trening (aeroby) na odchudzanie

Bardzo duże grono osób wybierając się na siłownię realizuje plan aerobowy w celu pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej. Godziny katorgi, ciężkie, wyczerpujące treningi są efektywne. Czy jednak jest to konieczne? Czy można schudnąć realizując trening aerobowy inaczej?

Trening aerobowy to inaczej trening tlenowy podczas którego wykonuje się wysiłek o umiarkowanej intensywności (okolice 65-70% tętna maksymalnego).

Trening tlenowy poza tym, że wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej to dodatkowo:

  • pozytywnie wpływa na sprawność układu oddechowego
  • obniża tętno spoczynkow
  • zwiększa objętość krwii
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy
  • zapobiega zakrzepom i nadciśnienia

Form treningu aerobowego jest mnóstwo. Do najpopularniejszych (najczęściej stosowanych) zaliczamy bieganie (w tempie truchtu), jazdę na rowerze, pływanie, stepper.

Poniżej prezentujemy dwa przykładowe zestawy ćwiczeń dla osób pragnących schudnąć. Jeden do realizacji w terenie, drugi na siłowni.

Plan aerobów (plener)

Dzień tygodnia Obciążenie treningowe
Poniedziałek Stretching (15min), trucht 7 km
Środa Stretching (15min), szybka jazda na rowerze 25 km
Piątek Stretching (15min), trucht 5km, skakanka (10min)
Niedziela Stretching (15 min), trucht 3 km, szybka jazda na rowerze 15km

Plan aerobów (siłownia)

Dzień tygodnia Obciążenie treningowe
Poniedziałek Stretching (15min), trucht na bieżni – 7km
Środa Stretching (15min), szybka jazda na rowerze stacjonarnym 25km
Piątek Stretching (15min), steper – 25 minut, skakanka 5 min
Niedziela Stretching (15 min), trucht na bieżni 3km, steper – 12 minut

Obciążenie treningowe ustalone jest na poziomie osoby początkującej. Wraz z budowaną kondycją należy proporcjonalnie dokładać obciążenie treningowe.

Treningi można realizować zamiennie. Minimalny czas treningu – 30 minut. W miarę możliwości do planu warto dorzucić wyjścia na basen celem pływania (tempo i styl odpowiadające 65-70% maksymalnego tętna).

Dieta na odchudzanie: zasady

Redukcja zbędnych kilogramów nie będzie możliwa, jeśli nie zadbamy o skuteczny jadłospis redukcyjny. Jak takowy powinien wyglądać? Przede wszystkim musi być:

  • zbilansowany (bilans powinien być indywidualnie obliczony)
  • pełnowartościowy
  • zdrowy (oparty na zdrowych produktach)

Co więcej, dieta musi cechować się regularnością (konsumpcja o stałych porach). Tylko spełniając powyższe wymogi możemy liczyć na satysfakcjonujące rezultaty.

Przestrzegamy przed korzystaniem z gotowych jadłospisów, wszelkiego rodzaju głodówek i monoskładnikowych diet. Choć w wielu miejscach przedstawiane są one jako skuteczne, to – z całą pewnością – nie spełniają wszystkich powyższych warunków.

Dietę można ułożyć w pojedynkę lub skontakować się w tym celu ze specjalistą – tj. lekarzem lub dietetykiem.

Suplementy na redukcję – jakie wybrać?

Suplementy diety na odchudzanie mogą pełnić zaskakująco ważną rolę przy odchudzaniu, pod warunkiem, że zostaną odpowiednio dobrane. Wszak, nie każdy środek sprawdzi się w każdym przypadku.

Wyróżnia się suplementy o działaniu:

  • ograniczającym apetyt
  • redukującym wchłanianie tłuszczów i węglowodanów
  • przeczyszczającym/detoksykacyjnym
  • przyśpieszającym spalanie tkanki tłuszczowej

W związku z powyższym – należy dobrać suplement w zależności od stawianego celu. Przy czym – należy pamiętać o tym, że nie zawsze zapewnienia producenta idą w parze z faktycznym działaniem.

Warto również zainteresować się suplementami o wielopłaszczyznowym oddziaływaniu. Uniwersalnym (w dobrym tego słowa znaczeniu!) suplementem jest Piperinox, którego efektywność zdaje się nie pozostawiać wątpliwości. Świetny skład i dobre opinie – to doskonały wyznacznik.

Prócz tego warto zainteresować się również środkami takimi jak ProBiox Plus, African Mango czy Green Barley Plus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *