Jazda na rowerze, a odchudzanie: wszystko co musisz wiedzieć!

przez | 19 czerwca, 2020

Czy wiesz, że prawie 45% kobiet za cel numer 1 uznaje odchudzanie? Nie ma w tym nic dziwnego – kobiety pragną wyglądać atrakcyjnie, a zgrabna, wysportowana sylwetka to jeden z elementów urody.

Odchudzanie jako cel numer 1!

Chęć schudnięcia deklaruje aż 45% kobiet i 34% mężczyzn. To całkiem sporo, nieprawdaż? Niestety, jak przekonują eksperci – trudy redukcji finalizuje niewielki odsetek osób. Wszystko dlatego, że społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego jak wymagające i czasochłonne bywa odchudzanie.

Twoja motywacja zostanie wystawiona na próbę!

Schudnąć to prawdziwe wyzwanie. Niezależnie od tego ile masz kilogramów nadwagi musisz uzbroić się w cierpliwość. W końcu odchudzanie nie jest procesem, który można nazwać szybkim. Owszem, można gubić nawet po kilka kilogramów na miesiąc, ale nie będzie tak w każdym z przypadków.

Musisz zadbać o motywację, bo ona zostanie wystawiona na prawdziwą próbę. Nawet jeśli wydaje Ci się, że jesteś zmotywowana jak nigdy dotąd – musisz stale kontrolować poziom chęci do działania. Wszak, motywacja może bardzo szybko spaść do minimum. Czynników demotywujących jest bowiem cała masa.

A zatem, wchodząc w nowy rok musisz stać się osobą bardziej cierpliwą i jeszcze lepiej zmotywowaną. To dwa kluczowe elementy, które pozwolą Ci osiągnąć sukces. Bez nich, nawet najlepsza dieta i najlepszy harmonogram treningowy nie przyniosą dostatecznych efektów.

Metod na wyeliminowanie zbędnego tłuszczu jest wiele. Niestety, mało z nich można określić mianem łatwych i przyjemnych. Takimi epitetami można określić tylko i wyłącznie formy rekreacji ruchowej, do których bez wątpienia można zaliczyć jazdę na rowerze.

Jazda na rowerze, a odchudzanie

Jazda na rowerze rzadko kiedy określana jest mianem sposobu na odchudzanie. Nie mniej jednak, podczas wycieczek rowerowych spalamy sporo kalorii. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego w procesach odchudzania?

Oczywiście, należy wziąć pod uwagę, że trening a rekreacyjna jazda to dwie inne rzeczy. Nie mniej jednak, poza intensywnością i objętością – niewiele się zmienia. Jazda na rowerze jako trening odchudzający może zatem nadal być przyjemna.

Trening rowerowy – podstawowe założenia

Aby trening był możliwie wydajny, musimy zadbać o kilka elementów. Przede wszystkim, jego realizacja powinna następować cyklicznie. Wszakże, tylko i wyłącznie regularny trening przyniesie rezultaty w postaci trwałego zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie.

Bardzo ważne jest również to, aby trening charakteryzował się odpowiednią intensywnością. W praktyce oznacza to mniej więcej 60-80% tętna maksymalnego, co w przełożeniu na prędkość wynosi około 15-20 kilometrów na godzinę. Tempo w zakresie 3:30-4:00 nie jest zbyt intensywne.

Pojedyncza sesja treningowa powinna trwać nie mniej niż jedną godzinę. Wynika to z faktu, iż organizm człowieka dopiero po kilkudziesięciu minutach spala tkankę tłuszczową. Do tego czasu pobiera materiały energetyczne z materiałów dostarczanych na bieżąco.

Należy również pamiętać o tym, by jeździć na prosto ukształtowanym terenie – tak aby stale pedałować z równą intensywnością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *